خروجی با سیم سخت (Hبرنامه نویسی کودکان توسط بلوتوث (B)، پردازش تصویر (I)، بی سیم (W)، دستگاه نوری (O)، RFID (RFD) یا تعبیه شده (E) انجام می شود.

دستگاه خروجی یک ربات (R) یا یک صفحه نمایش (S)، یک صفحه نمایش با واقعیت افزوده (AR)، یک برد الکترونیکی (eB) یا یک پیکربندی بلوک های الکترونیکی (Bc) است. مهارت‌های فنی و آکادمیک به‌عنوان تفکر محاسباتی (CT)، منطقی (LT) و تفکر انتقادی (CrT)، مهارت‌های حل مسئله (PS

استفاده از نقشه‌ها برای برنامه‌نویسی (Dr)، توانایی استفاده و درک زبان برنامه‌نویسی (PL) شناسایی شدند. توالی یابی (S)، توسعه مهارت های چندحسی (MsL) و حسی-حرکتی (SmE). در مهارت های اجتماعی و شخصی، یادگیری مشارکتی (CL)، مذاکره (N)، خلاقیت (Cr)، همکاری و همکاری (Cp)، انگیزه (M)، ارتباط (Cm)، مشارکت فعال (AP)، بازیگوش یا سرگرم کننده (PL) در کتابشناسی یافت شد. در نهایت برای ناتوانی های یادگیری، اختلالات طیف اوتیسم (A)، کودکان بستری در برنامه نویسی کودکان بیمارستان (H)، شناسایی شدند. سندرم داون (D)، نیازهای ویژه (SE) و ناتوانی بینایی (V).

نوع زبان Year Age Emb. الکترونیک ارتباطات چند سطحی (ورودی) نوع دستگاه (خروجی) سیستم کم هزینه؟ کیت آموزشی؟ فنی و آکادمی مهارت های اجتماعی و شخصی مهارت ها یاد بگیرید معلولیت -

در یک پنجره جداگانه باز کنید

ابعاد فنی انتخاب شده نوع TPL، سال، محدوده سنی، اینکه آیا TPL دارای قطعات الکترونیکی تعبیه شده است یا نه، رابط خروجی (نوع دستگاه) و نحوه ارتباط سیستم با آن را مشخص می کند. همچنین نشان می دهد که آیا سیستم بیش از یک سطح را ارائه می دهد، به عنوان مثال، آیا برای کاربران سنین دیگر (چند سطحی) سازگار است یا خیر. در نهایت، سیستم ها را به کم هزینه (به عنوان مثال، اگر تمام اجزای سیستم پیشنهادی کمتر از 100 یورو قیمت داشته باشند) یا راه حل های غیر کم هزینه برنامه نویسی کودکان تقسیم می کند.

در مورد TPL، ما شاهد تنوع چشمگیر هستیم که با راه حل های فنی ایرانیان سایبر ارائه شده توسط زبان های مورد استفاده مرتبط است. Algoblock ایده استفاده از بلوک هایی را پیشنهاد می کند که در یک دنباله برنامه نویسی با هم قرار می گیرند. همان ایده سپس در E-BLOCK و همچنین در Kibo استفاده می شود. QUETZAL استراتژی مشابهی را اتخاذ کرده است، اما اکنون بلوک ها بیشتر شبیه پازل های اره منبت کاری اره مویی هستند زیرا به هم متصل می شوند.

همین ایده در Tractcode و همچنین در نسخه TPL Thymio اما اکنون به عنوان کاشی استفاده می شود. ستون اول این تنوع را نشان می‌دهد که مخفف‌های متفاوتی را برای هر راه‌حل، از بلوک‌ها (Bks) و کاشی‌ها (Tls) گرفته تا دکمه‌ها یا تخته‌ها، پر از دستورالعمل‌های کاشی (Brd) نشان می‌دهد. راه حل های دیگر به نوع دستگاه خروجی استفاده می شود. Pleo، یک دایناسور روباتیک، از حسگرهای سطح (SfS) استفاده می کند، در حالی که Ozobot کدهای نوار رنگ برنامه ریزی شده قبلی (CStr) را می خواند.

به طور خلاصه، جدول 1 اطلاعات برنامه نویسی کودکان اضافی زیر را ارائه می دهد:• استفاده از TPL فعالیت برنامه نویسی کلاس ها را برای محدوده بالای 5 سال یا حتی 4 سال به بالا گسترش می دهد.

• اولین TPL به دلیل دشواری استفاده از نوع دیگری از ارتباطات در آن زمان، الکترونیک جاسازی شده را پذیرفت.

TPL همچنین برای کنترل موجودیت های مجازی در محیط های گرافیکی شبیه سازی (به عنوان مثال، AR-MAZE یا PROTEAS) استفاده می شود.

از نظر آموزشی، اشیاء محسوس تحلیل‌شده را می‌توان از برنامه نویسی کودکان سه بعد عمده یا دسته‌بندی تحلیلی، با توجه به مهارت‌هایی که به دنبال رشد کودکان هستند و کارکرد آنها به عنوان ابزاری برای تسهیل یادگیری در کودکان دارای ناتوانی‌های یادگیری، در نظر گرفت. بنابراین، ما متوجه شدیم که اشیاء به وضوح به سمت توسعه مهارت‌های فنی و آکادمیک، متمرکز بر جنبه‌های مربوط به ماهیت وظایف برنامه‌نویسی و مفاهیم مرتبط با آنها، و همچنین یادگیری آکادمیک، ذاتاً از طریق استفاده از آنها افزایش می‌یابد.