کداسپارک برنامه نویسی کودکان آکادمی

این برنامه برنده جایزه به عنوان پرکاربردترین برنامه کدنویسی خانگی برای کودکان 5 تا 9 ساله تحسین شده است.

بر اساس برنامه های درسی MIT و پرینستون، این برنامه حبابی، بلوک، و با طراحی درخشان به بچه ها "ABCs برنامه نویسی کامپیوتر" را آموزش می دهد. مانند اکثر برنامه های برنامه نویسی برای کودکان، این برنامه این کار را از طریق انواع بازی های سرگرم کننده و تعاملی انجام می دهد. بچه‌ها می‌توانند موضوعاتی مانند توالی، حلقه‌ها، رویدادها و بیانیه‌های شرطی را با انجام بازی‌های خاص با شخصیت‌های CodeSpark Academy یاد بگیرند.

هر بازی داستان، محیط و اهداف منحصر برنامه نویسی کودکان به فرد خود را دارد. شخصیت ها اغلب تکراری هستند - به ویژه Woz و The Glitch. Woz به عنوان آواتار کاربر عمل می کند و دستورالعمل های داده شده توسط کاربر را از طریق سینی کدنویسی اجرا می کند. بچه ها می توانند سینی کدگذاری را با استفاده از دستورات ارائه شده در زیر آن پر کنند.

از سوی دیگر، Glitch برای Woz دردسر ایجاد می کند. به اصطلاح، آنتاگونیست است و برای ارائه چالش‌های مناسب برای کدنویس وجود دارد.

علاوه بر محیط مناسب برای کودکان و عموماً جذابیت‌های پر جنب و جوش، CodeSpark Academy هیچ خرید درون‌برنامه‌ای یا تراکنش‌های خرد ندارد که فرزندتان به‌طور تصادفی روی آن کلیک کند. پس از پرداخت هزینه اشتراک ماهانه، هیچ دیوار پرداختی پنهانی وجود نخواهد داشت. این بدان معناست که کودک شما می تواند به طور کامل از CodeSpark Academy بدون نیاز به نظارت مداوم لذت ببرد.

هاپستر کد نویسی سافاری برنامه نویسی کودکان برای کودکان

Hopster Coding Safari for Kids احتمالاً تنها برنامه موجود در این لیست است که برای کودکان بسیار بسیار کوچک تهیه می شود. در واقع در سن 2 سالگی!

Coding Safari که به عنوان یک بازی منطقی پیش کدنویسی به بازار عرضه شده است، یک بازی چند پازلی با موضوع حیوانات است که اهمیت کدنویسی برای بچه ها را تشخیص داده و به طور کامل از آن پشتیبانی می کند. بازی‌های اینجا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بچه‌ها در سفر برنامه‌نویسی خود شروع کنند.

اهداف آنها در واقع دوگانه است: (1) آشنایی کودکان با تفکر محاسباتی، و (2) ارائه استانداردهای کلیدی علوم کامپیوتر برای برنامه درسی بریتانیا و ایالات متحده.

بچه‌ها بسیار سرگرم خواهند برنامه نویسی کودکان شد زیرا به ببر کمک می‌کنند تا به لانه‌اش بازگردد، پنگوئن به سوراخ یخی قطب جنوب بازمی‌گردد، و میمون به آن درخت موز همیشه مورد علاقه برسد. تعداد زیادی شخصیت زیبا و معماهای جذاب برای سرگرم نگه داشتن بچه ها وجود دارد زیرا آنها در نتیجه اصول برنامه نویسی، تفکر انتقادی، برنامه ریزی و حل مسئله را انتخاب می کنند.

CodeKarts

CodeKarts که برای کودکان زیر چهار سال مناسب است، به عنوان یک بازی «پیش کدنویسی» (مانند Hopster Coding Safari) به بازار عرضه می شود که برای شروع سریع برنامه نویسی به کودکان پیش دبستانی عالی است. طراحی و ارائه شده به عنوان یک بازی مسابقه‌ای، بچه‌ها اصول برنامه‌نویسی را یاد می‌گیرند، زیرا در مسیرهای مسابقه‌ای مختلف، با موانع و چالش‌هایی در مسیر مواجه می‌شوند.

جدا از مفاهیم اساسی برنامه نویسی، این برنامه برنامه نویسی کودکان همچنین توسعه مهارت های مشاهده، تفکر انتقادی و استدلال منطقی را تشویق می کند.

GoldieBlox: ماجراجویی در کدنویسی

این برنامه ماجراجویی مبتنی بر داستان یک خط محصول با نام تجاری GoldieBlox است - یک شرکت اسباب‌بازی آمریکایی که اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های مخصوص دختران را طراحی، تولید و به بازار عرضه برنامه نویسی کودکان می‌کند. محصولات آنها همگی برای تشویق علاقه اولیه به مهندسی و اعتماد ناپذیر در حل مسئله ساخته شده اند.