درست مانند افرادی که از کسب درآمد از بازی فروش کتاب‌های فن‌آرت و فن تخیلی درآمد کسب می‌کنند، شما نیز می‌توانید بر اساس بازی‌ها یا گیمرهای مورد علاقه‌تان از فروش کالا کسب درآمد کنید. این ممکن است تی شرت، لیوان، جعبه تلفن همراه، نوت بوک یا حتی براکت های قابل چاپ مسابقات برای مسابقات ورزشی الکترونیکی مورد علاقه شما باشد.

می توانید از سایتی مانند Teespring یا CafePress برای طراحی و فروش اقلام پوشیدنی خود یا Canva برای چاپ یا نوت بوک هایی که ممکن است بخواهید در وب سایت یا Etsy خود بفروشید استفاده کنید. میزان هزینه شما بسته به چیزی که می فروشید و در چه پلتفرمی متفاوت است.

اگر این مورد را انتخاب کردید، کسب درآمد از بازی مطمئن شوید که از همه مجوزها، علائم تجاری و حق چاپ پیروی می کنید. شما نمی خواهید مجبور شوید فروش کالای خود را متوقف کنید یا مشمول شکایت شوید.

18. فروش بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل و تجهیزات بازی

بسته به مدت زمانی که در بازی های ویدیویی بوده اید، ممکن است تعداد زیادی بازی یا کنسول های قدیمی در اطراف خانه خود داشته باشید یا فضایی را در کمد اشغال کنید. اگر اینطور است، فروش بازی‌ها و تجهیزات یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل شما راه خوبی برای خلاص شدن از شر برخی از چیزهای خود و کسب درآمد اضافی است.

Decluttr مکانی عالی برای شروع فروش بازی های دست کسب درآمد از بازی دوم شما است و eBay نه تنها برای فروش بازی ها، بلکه کنسول ها و سایر تجهیزات بازی نیز مناسب است. همچنین می‌توانید با فروشگاه‌های محلی تماس بگیرید، اقلام خود را برای فروش در مکان‌هایی مانند بازار فیس‌بوک قرار دهید، یا فروش حیاطی برگزار کنید.

میزان درآمدی که برای بازی ها خواهید داشت به سن ایرانیان سایبر و شرایط آنها و همچنین میزان تقاضا یا نادر بودن آنها بستگی دارد.

مشاغل بازی

اگر ترجیح می دهید در صنعت بازی در پشت صحنه کار کنید، تعدادی فرصت برای انتخاب وجود دارد.

19. یک وبلاگ بازی راه اندازی کنید

ده ها وبلاگ نویس موفق بازی وجود کسب درآمد از بازی دارد، اما تعداد زیادی از گیمرها در مورد بازی آنلاین می نویسند. راه اندازی یک وبلاگ می تواند به شما در ایجاد مخاطب و حتی کسب درآمد جانبی کمک کند.

با ترافیک وبلاگ درآمدزایی کنید و محتوای جذابی بنویسید که بازدیدکنندگان، حامیان مالی و شرکت های بازی را به سایت شما جذب کند. با محصولات بازاریابی وابسته در تجهیزات بازی و توصیه های بازی، جریان درآمد دیگری ایجاد کنید، یا وبلاگ خود را در ارتباط با کانال YouTube یا Twitch خود بنویسید. حتی می توانید یک دوره آموزشی یا یک کتاب الکترونیکی کوتاه با بهترین نکات بازی خود ایجاد کنید.

20. تستر بازی

موقعیت تست بازی به شما پول می دهد تا بازی کنید و در مورد جنبه های خاصی از بازی بازخورد بدهید. در حالی که برخی از شرکت ها به دانش نرم افزار و داده نیاز دارند، بسیاری از گیمرها به سادگی از گیمرها می خواهند که نسخه های بتا محصولات جدید خود را آزمایش کنند.

آزمایش‌کننده‌های بتا بازخوردی را درباره تجربه کسب درآمد از بازی خود ارائه می‌کنند، از جمله هرگونه اشکالی که پیدا می‌کنند یا ویژگی‌هایی برای افزودن یا حذف کردن، بنابراین توسعه‌دهندگان بازی می‌توانند تنظیمات بازی را قبل از عرضه به بازار انجام دهند.

21. سازنده بازی های ویدیویی

توسعه دهندگان بازی های ویدیویی افرادی هستند که بازی را طراحی می کنند - از گرافیکی که می بینید تا عملکرد ویژگی ها. اگر مهارت های طراحی گرافیکی و کدنویسی خوبی دارید و عاشق بازی های ویدیویی هستید، این یک مسیر شغلی بالقوه برای شماست.

مدرک دانشگاهی برای این حرفه ضروری نیست. برنامه های کسب درآمد از بازی آنلاینی وجود دارند که می توانند طراحی و کدنویسی بازی های ویدیویی را به شما آموزش دهند.