بلوک هایی برای اسکرچ جونیور نمایش متن، چه برای مدت زمان ثابت و چه برای مدت نامحدود. بلوک های گفته متن را در یک حباب گفتار نشان می دهند، در حالی که بلوک های فکر آن را در یک حباب فکری نمایش می دهند. می‌توانید این بلوک‌ها را با بلوک‌های دیگر مانند داده‌ها یا بلوک‌های حسگر ترکیب کنید تا مقادیر ذخیره‌شده توسط آن بلوک‌ها را به جای متن استاتیک نمایش دهید. شما فقط می توانید از این بلوک ها با sprites استفاده کنید.

بلوک‌هایی برای نمایش یا پنهان کردن جن‌ها، که نمی‌توانید از آنها در صحنه استفاده کنید.

بلوک‌هایی برای تعویض لباس‌ها (جون) یا اسکرچ جونیور پس‌زمینه (صحنه). در هر مورد می توانید به یک لباس یا پس زمینه تعریف شده یا به لباس یا پس زمینه بعدی بروید. زمانی که می‌خواهید لباس‌ها یا پس‌زمینه‌ها را به‌طور مکرر تغییر دهید، می‌توان آن را با یک حلقه ترکیب کرد و در اضافه کردن تعداد زیادی بلوک صرفه‌جویی کرد.

بلوک هایی برای تغییر جلوه های رنگ یا حذف آنها. می توانید رنگ را با یک مقدار تغییر دهید یا آن را روی یک مقدار ثابت تنظیم کنید. از این بلوک ها با اسپرایت یا پس زمینه استفاده کنید.

بلوک هایی برای تغییر اندازه اسپرایت ها، مفید برای بزرگنمایی اثر. می توانید اندازه را به مقدار ثابت یا درصد تغییر دهید. شما نمی توانید از این بلوک ها با استیج استفاده کنید.

بلوک هایی برای اسکرچ جونیور جابجایی اسپرایت ها (نه صحنه، که همیشه در پشت است) به عقب یا جلو، با استفاده از لایه ها. از اینها برای ایجاد جلوه ای از چیزهایی که به سمت بیننده حرکت می کنند، ممکن است با بلوک های اندازه ترکیب شوند، استفاده کنید.

بلوک هایی برای نمایش شماره لباس، نام پس زمینه و/یا اندازه یک جن روی صحنه.

بلوک‌های looks برای ایجاد جلوه‌های متحرک واقعاً مفید هستند و ایرانیان سایبر می‌توان از آنها برای ایجاد برخی افکت‌های قدرتمند در صورت ترکیب با بلوک‌های کنترل و رویداد استفاده کرد.

بلوک های صوتی

مجموعه بعدی بلوک ها بلوک های صوتی اسکرچ جونیور صورتی هستند. اگر به گروهی از بچه‌ها کدنویسی با اسکرچ را آموزش می‌دهید، به زودی متوجه می‌شوید که اینها بسیار محبوب هستند!

بلوک های صوتی

بلوک ها تحت این دسته بندی ها قرار می گیرند:

برای پخش یا توقف صداها، از جمله صداهای کتابخانه و آنهایی که آپلود یا ضبط می کنید، مسدود می شود.

بلوک هایی برای پخش صداها و نت های درام برای تعداد ضربات مشخص یا استراحت برای تعدادی ضرب.

بلوک برای تغییر یا تنظیم صدا یا سرعت و نمایش آنها بر روی صحنه.

استفاده از بلوک‌های صوتی بُعد دیگری به انیمیشن‌ها اسکرچ جونیور و بازی‌های شما می‌افزاید و می‌تواند به بهبود تجربه کاربر کمک کند، برای مثال اگر جلوه‌های صوتی مطابق با رویدادهای یک بازی اضافه کنید.

بلوک های قلم

می‌توانید از بلوک‌های قلم سبز برای ایجاد بازی‌های تعاملی استفاده کنید که در آن کاربر بتواند روی صحنه نقاشی بکشد. بلوک‌های قلم را با بلوک‌های رویداد و کنترل ترکیب کنید تا برنامه‌های طراحی تعاملی را به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک بازی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از برخی از بلوک‌ها به روش‌های دیگری استفاده کنید، به عنوان مثال از بلوک اسکرچ جونیور شفاف برای پاک کردن صفحه هنگام بالا رفتن یک سطح در یک بازی استفاده کنید.