ابزارهای ریاضی دقیقی برای تجزیه و تحلیل این که چگونه هوش مصنوعی اسکرچ عوامل می توانند با استفاده از نظریه تصمیم گیری، بیشینه سازی انتظارات و نظریه ارزش اطلاعات، انتخاب و برنامه ریزی کنند، توسعه یافته اند. این تکنیک‌ها شامل مدل‌هایی مانند فرآیندهای تصمیم‌گیری مارکویی، نظریه بازی و مکانیسم‌های تشویقی می‌شوند.

طبقه بندی کننده ها و روش های آماری

هدف بسیاری از مدل های هوش مصنوعی اختصاص یک دسته هوش مصنوعی اسکرچ (طبقه بندی)، یک مقدار (رگرسیون) یا یک عمل به داده های ارائه شده است. روش‌های طبقه‌بندی شامل درخت‌های تصمیم، k-نزدیک‌ترین همسایه‌ها، ماشین بردار پشتیبان یا طبقه‌بندی بیزی ساده‌لوح ۳۷،۳۴ است. شبکه های عصبی همچنین می توانند طبقه بندی را انجام دهند.

تاریخ

مقاله اصلی: تاریخچه هوش مصنوعی.

اردک مصنوعی Vaucanson (1738).

به عنوان پیشرو برای هوش مصنوعی، خودکارهای مختلفی د هوش مصنوعی اسکرچ ر طول تاریخ ایجاد شده است، از جمله اردک Vaucanson یا خودکار Al-Jazari. قدمت برخی از خودکارها به دوران باستان باز می گردد و برای مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گرفتند. افسانه ها و شایعات نیز از ایجاد موجودات باهوش، به عنوان مثال golems40 خبر می دهند.

فیلسوفان و ریاضیدانانی مانند ریموند لول، لایب نیتس یا جورج بول به دنبال رسمیت بخشیدن به استدلال و تولید ایده ها بودند.

در قرن بیستم، آلن تورینگ به طور مشخص یک آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان مدل محاسباتی را اختراع کرد که بعداً ماشین تورینگ نام گرفت، مفهوم محاسبه‌پذیری و هوش ماشین را بررسی کرد و «بازی تقلید» (تست تورینگ) را برای ارزیابی هوش ماشین‌های آینده پیشنهاد کرد. اصطلاح "هوش مصنوعی" هوش مصنوعی اسکرچ توسط جان مک کارتی در کنفرانس دارتموث در سال 1956 مطرح شد، جایی که هوش مصنوعی به عنوان یک رشته به خودی خود تاسیس شد. در سال‌های پس از آن، محققان شواهد مختلفی از مفهوم، در موقعیت‌های خاص، هوش مصنوعی اسکرچ از آنچه ماشین‌ها از نظر تئوری می‌توانند انجام دهند، ارائه کرده‌اند. به عنوان مثال، برنامه ELIZA می تواند هوش مصنوعی اسکرچ به عنوان یک روان د هوش مصنوعی اسکرچ رمانگر ظاهر شود و نظریه پرداز منطق می تواند قضایا را نشان دهد.

در سال 2022، برنامه‌های تولید تصاویر از توضیحات متنی، مانند Midjourney یا DALL-E 2، محبوب شدند53، و عامل مکالمه ChatGPT رشد بی‌سابقه‌ای را نشان داد و تنها در هوش مصنوعی اسکرچ پنج روز یک میلیون کاربر و در دو ماه یکصد میلیون کاربر به دست آورد. پدیده "نژاد" را برای AI56 برجسته کرد. تا سال 2023، پیشرفت های سریع در هوش مصنوعی نگرانی هایی را در مورد خطر بالقوه انقراض انسان ایجاد کرده است. مدل هایی که چندین رScratch artificial intelligence وش را به طور همزمان پردازش می کنند