رویکرد مهندسی عمل گرایانه: به دنبال ایجاد هوش مصنوعی اسکرچ سیستم‌های مستقل (برای کاهش هزینه نظارت آنها)، الگوریتم‌هایی که قادر به حل مسائل یک طبقه خاص و غیره هستند. اما، این بار، این دستگاه هوش را شبیه سازی می کند، به نظر می رسد که مانند هوشمند عمل می کند.

طرفداران هوش مصنوعی قوی اذعان دارند که اگر هوش مصنوعی اسکرچ در این مورد واقعاً یک شبیه‌سازی ساده از رفتار هوشمند وجود داشته باشد، کشف آن آسان است و بنابراین نمی‌توانیم آن را تعمیم دهیم. در واقع، اگر ما نتوانیم به طور تجربی دو رفتار هوشمند، رفتار یک ماشین و یک انسان را از هم متمایز کنیم، چگونه می توانیم ادعا کنیم که این دو چیز دارای ویژگی های متفاوت هستند؟ خود اصطلاح "شبیه سازی هوش" مورد بحث است و به گفته آنها باید با "بازتولید هوش" جایگزین شود.

اگر اصطلاح هوش مصنوعی بتواند سیستمی را مشخص هوش مصنوعی اسکرچ کند که قادر به حل چندین مسئله به طور نسبی مستقل و تنها شبیه سازی اصل هوش است، می تواند سیستم هایی را نیز مشخص کند که قادر به حل تنها یک نوع مسئله برای یک مجموعه داده از پیش تعریف شده هستند210. می‌توانیم به عنوان مثال یک سیستم آموزش دیده برای تشخیص اعداد دست‌نویس، مانند آنچه توسط La Poste211 استفاده می‌شود، بیاوریم، که علیرغم عملکرد فوق‌العاده‌اش در وظیفه‌اش، قادر به کار بر روی مشکلی خارج از آنچه برای آن طراحی شده است، نیست. این هوش مصنوعی اسکرچ هوش مصنوعی که «هوش مصنوعی باریک» (اصطلاحی از هوش مصنوعی انگلیسی باریک) نیز نامیده می‌شود، برخلاف هوش مصنوعی عمومی برای انجام یک کار خاص طراحی شده‌اند.

سوال هوش

تعریف اصطلاح «هوش مصنوعی» یک سؤال اساسی را مطرح می کند: هوش چیست؟

هوش را می توان به طور کلی به عنوان مجموعه ای از آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان توانایی های شناختی تعریف کرد که فرد را قادر می سازد مشکلات را حل کند یا با یک محیط سازگار شود.

محقق هوش مصنوعی، یان لو کان، پیشنهاد می هوش مصنوعی اسکرچ کند که هسته هوش، توانایی پیش بینی است. اصول برنامه نویسی اولین سیستم های خبره، «تسلط کامل به یک مسئله و داشتن دید دقیق از همه راه حل ها» را برای برنامه ریزی دقیق رفتار آن فرض می کند. اما سیستم‌های هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری ماشین مدرن برای پیش‌بینی پاسخ مورد انتظار یا ایجاد راه‌حل صحیح آموزش دیده‌اند. بنابراین، توانایی های آنها به تدریج، از طریق آزمون و خطا، ظاهر می شود، بدون اینکه برنامه نویس نیازی به ارائه راه حل الگوریتمی داشته باشد، یا حتی بداند چگونه مشکل را حل کند198. در همه موارد، اثربخشی هوش مصنوعی به توانایی آن در پاسخگویی به اهداف تعیین شده هوش مصنوعی اسکرچ توسط برنامه نویسان و گرایش به سمت خودمختاری تصمیم گیری بستگی دارد، که از جمله موارد دیگر، ظرفیت پیش بینی را پیش فرض می گیرد.

جان سرل، فیلسوف، توانایی درک را در تعریف هوش مهم‌تر می‌داند. او سعی می‌کند ضعف سیستم‌های هوش مصنوعی و محدودیت‌های تست تورینگ را با تجربه‌اش در اتاق چینی نشان دهد و نتیجه‌گیری کند: «نباید در مورد هوش مصنوعی بگوییم که وقتی قوانین نحوی را بدون تسلط دستکاری می‌کند، اطلاعاتی را که پردازش می‌کند، درک می‌کند. معناشناسی، یعنی بدون شناخت معنای کلمات. بنابراین، این سؤال که آیا می‌توانیم از یک هوش واقعی صحبت کنیم، باز باقی می‌ماند.»213. با این حال، یادگیری ماشینی متفاوت از AI198 نمادین است، که هوش مصنوعی اسکرچ در زمان طراحی آزمایش فکری اتاق چینی در سال 1980216، محبوب بود.

در داستان های علمی تخیلی

HAL 9000.

مقاله مرتبط: فهرست کامپیوترهای تخیلی.

دسته بندی مرتبط: هوش مصنوعی در هنر و فرهنگ.

ماشینی که هوشیاری دارد و می‌تواند احساسات را تجربه کند - یا تظاهر به انجام آن کند - موضوع کلاسیک داستان‌های علمی تخیلی، به‌ویژه رمان‌های آیزاک آسیموف درباره روبات‌ها217 است.

با این حال، این موضوع خیلی زود مورد بهره ب هوش مصنوعی اسکرچ رداری قرار گرفت، مانند داستان ماجراهای پینوکیو، که در سال 1881 منتشر شد، جایی که عروسکی که قادر به احساس عشق به خالق خود است، به دنبال تبدیل شدن به یک پسر کوچک واقعی است، یا در مرد با استعدادترین در جهان. ، داستانی کوتاه از ادوارد پیج میچل آمریکایی که در آن مغز یک آدم ساده لوح با کامپیوتری با الهام از تحقیقات چارلز بابیج جایگزین می شود. رمان Le Miroir flexible نوشته رجیس مساک اصل یک هوش مصنوعی ضعیف، اما در حال تکامل را پیشنهاد می‌کند، با خودکارهایی که از اشکال ساده زندگی الهام گرفته‌اند و به محرک‌های خاصی مانند نور واکنش نشان می‌دهند. این طرح به شدت الهام‌بخش فیلم هوش مصنوعی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، بر اساس ایده‌های استنلی کوبریک، که خود از برایان آلدیس الهام گرفته شده بود، شد. کار Scratch artificial intelligence دن سیمونز، به ویژه چرخه هایپریون، هوش مصنوعی را تداعی می کند. مقصد خالی،