برنامه نویسی برای کودکان: برنامه نویس آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ی را در حین تفریح ​​یاد بگیرید

در دنیایی که به طور فزاینده ای بر فناوری دیجیتال متمرکز شده است، اکنون یافتن شغلی که به فناوری اطلاعات متکی نباشد دشوار است. هر چه داوطلب دانش IT تخصصی تر باشد، ورود به دنیای کار برای آنها آسان تر خواهد بود. کودکان امروزه با بزرگ شدن در این دنیای دیجیتال از مزیت بزرگی برخوردارند و نیازی نیست تا بزرگسالی منتظر بمانند تا به سختی مهارت هایی مانند برنامه نویسی را بیاموزند. بسیاری از برنامه های یادگیری آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان و زبان های برنامه نویسی در واقع در دسترس آنها است. آنها به راحتی توسط کودکان قابل درک هستند و به طور شهودی به کار می روند. آنها از طریق پشتیبانی بصری و پروژه های هیجان انگیز می توانند اصول اولیه برنامه نویسی را گام به گام کشف کنند.

خلاصه

آموزش برنامه نویسی به کودکان چه فایده ای دارد؟

کودکان چگونه می توانند برنامه نویسی را یاد بگیرند؟

کدام بسترهای یادگیری و زبان های برنامه نویسی برای کودکان مناسب است؟

آموزش برنامه نویسی به کودکان چه فایده ای دارد؟

به طور کلی، اگر روش یادگیری مناسبی به آنها ارائه شود، آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان کودکان به سرعت و مستقل یاد می گیرند. اگرچه این مورد برای زبان های خارجی پذیرفته شده است، اما برای برنامه نویسی اینطور نیست. با این حال، به معنای دقیق کلمه، یک زبان برنامه نویسی یک زبان خارجی است. حتی اگر هدف یک زبان برنامه نویسی کامپیوتر باشد نه انسان، یک واژگان خاص و نحو کم و بیش پیچیده ای وجود دارد که باید رعایت شود تا متن نوشته شده به درستی درک شود و نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد. از آنجا، هیچ چیز مانع از آموزش برنامه نویسی به کودکان از سنین پایین نمی شود.

توجه داشته باشید

برای بچه ها فرق چندانی نمی کند که یک زبان طبیعی یاد بگیرند یا یک زبان برنامه نویسی. بنابراین آنها می توانند یادگیری خود را خیلی زود شروع کنند. بیشتر پلتفرم‌ها و دوره‌های آنلاین آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان برای کودکان ۷ سال و بالاتر طراحی شده‌اند. با این حال، پیشنهاداتی نیز برای کودکان 5 تا 7 ساله وجود دارد.

علاوه بر این، آموزش اصول برنامه نویسی به کودکان در سنین پایین دارای مزایای ملموس خاصی است:

کنجکاوی طبیعی و پیشرفت سریعتر؛

کسب مهارت های نرم کاربردی مانند حل مسئله، کار پروژه ای، خلاقیت؛

یک تغییر بصری از زبان های برنامه نویسی آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان گرافیکی به زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن.

مزایای بعدی در زندگی حرفه ای (استفاده از مهارت ها در همه بخش ها).

کودکان چگونه می توانند برنامه نویسی را یاد بگیرند؟

وقتی هدفی که باید به آن دست یابید روشن باشد و مسیر رسیدن به آن قابل درک، درک آسان و سرگرم کننده باشد، کودکان تمایل بیشتری به یادگیری دارند. در مورد برنامه نویسی، می تواند یک بازی ساده، یک اپلیکیشن کوچک یا یک وب سایت اول باشد، مهم این است که کودک سرگرمی داشته باشد و احساس آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان خستگی نکند. مسیر رسیدن به این نتیجه نه خیلی طولانی است و نه خیلی پیچیده. بنابراین، ابزارها و پیشنهادات یادگیری دوستدار کودک بر عناصری تمرکز می‌کنند که می‌توان آنها را به طور مستقیم درک کرد و مستقیماً به کار برد. کودکان به سرعت احساس موفقیت می کنند که آنها را برای برداشتن گام های بعدی ترغیب می کند.

امکانات مختلفی برای کودکان برای یادگیری آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان برنامه نویسی و گسترش دانش خود وجود دارد: از اسباب بازی هایی مانند ربات های قابل برنامه ریزی از طریق آموزش های YouTube گرفته تا کارگاه های کاربردی و دوره های کدنویسی.

منابع آنلاینی که به طور خاص برای کودکان و نوجوانان هدف قرار می گیرند، به ویژه مؤثر هستند. از طریق پروژه های هیجان انگیز و به راحتی قابل درک که کودکان می توانند آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان با سرعت خود به انجام برسانند، می توانند اصول برنامه نویسی را به شیوه ای سرگرم کننده و بدون فشار در مورد نتیجه یاد بگیرند و ادغام کنند.

کدام بسترهای یادگیری و زبان های برنامه نویسی برای کودکان مناسب است؟

زبان های برنامه نویسی گرافیکی مقدمه ای آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ایده آل برای برنامه نویسی برای کودکان یا حتی بزرگسالان بدون دانش قبلی در این زمینه فراهم می کنند. اجرای گرافیکی شیوا و همچنین فرآیندهای عملکردی بسیار ساده شده، درک را تسهیل می کند و کاربرد بصری را ترویج می کند. پروژه های ساده را می توان به راحتی پیاده سازی کرد، اما طراحی و امکانات کاربردی به وضوح محدود است.

پس از اتمام امکانات برنامه نویسی گرافیکی و Programming training for teenagers اگر کودک بخواهد پروژه های پیچیده تری را اجرا کند، باید به سمت برنامه نویسی متنی رفت.