پایتون در درجه اول برای ایجاد برنامه هایی استفاده می شود که از آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشین استفاده می کنند. بسیاری نیز از آن برای توسعه وب یا ایجاد برنامه های کاربردی سازمانی استفاده می کنند. یکی از معروف ترین اپلیکیشن های ساخته شده با پایتون (همراه با فریمورک جنگو) اینستاگرام است.

جاوا اسکریپت

این زبان برنامه نویسی که در سال 1995 توسط آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان Netscape ایجاد شد، به طور گسترده با HTML و CSS (که زبان های نشانه گذاری هستند و نه زبان های برنامه نویسی) برای ایجاد وب سایت های تعاملی و انواع مختلف برنامه ها استفاده می شود. جاوا اسکریپت با افزودن انیمیشن های پویا و افزایش امکانات تعامل با کاربر، صفحات وب را که در آن زمان بسیار ثابت بودند، متحول کرد.

امروزه زبان اصلی برای برنامه نویسی قسمت جلویی و آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ب، یعنی رابطی که کاربر می بیند و با آن ارتباط برقرار می کند، در نظر گرفته می شود. همه چیز تعاملی را در یک صفحه وب مدیریت می کند، از پنجره های بازشو گرفته تا اعلان ها.

علاوه بر این، جاوا اسکریپت زبان ایده‌آلی است اگر می‌خواهید برنامه‌ای روی بسیاری از دستگاه‌ها و با فناوری‌های مختلف کار کند: از Cloud گرفته تا گوشی‌های هوشمند و مرورگرها. با Node.js، چارچوب جاوا اسکریپت که برای نوشتن برنامه‌های سمت سرور استفاده می‌شود، می‌توانید بک‌اند (یعنی هر چیزی که « آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان زیر سرپوش» یک صفحه وب یا یک برنامه اتفاق می‌افتد)، بازی‌ها و برنامه‌هایی که در مرورگرها کار می‌کنند ایجاد کنید.

جاوا

این زبان برنامه نویسی اولیه است که برای ایجاد برنامه های کاربردی سازمانی استفاده می شود. این زبان در سال 1995 ایجاد شد و به اصطلاح یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان به شما امکان می دهد اشیاء نرم افزاری را تعریف کنید که می توانند از طریق تبادل پیام با یکدیگر تعامل داشته باشند.

تصویر لوگوی جاوا، زبان برنامه نویسی معروف

تصویر لوگوی جاوا، زبان برنامه نویسی معروف

جاوا به عنوان یک زبان کامپایل شده ایجاد شده است: به این معنی که برنامه ای که به این زبان نوشته شده است را می توان توسط هر پلتفرمی که از جاوا پشتیبانی می کند اجرا کرد (طبق شعار "یک بار بنویس، هرجا اجرا شود").

برای توسعه برنامه های کاربردی سازمانی، توسط توسعه دهندگان اندروید (این زبانی است که برای ایجاد سیستم عامل اندروید استفاده شد) یا برای ایجاد برنامه های کاربردی آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان برای بانکداری و تجارت الکترونیک استفاده می شود.

C/C++

این یکی از اولین زبان های برنامه نویسی است که آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان تا کنون ساخته شده است. C در دهه 1970 منتشر شد، در حالی که C++ در دهه 1980 به عنوان یک توسعه دهنده C راه اندازی شد که کلاس ها و سایر ویژگی ها، از جمله عملکرد شی گرا را معرفی کرد. این دو زبان امکان توسعه زبان های مدرن تری مانند پایتون و پی اچ پی را فراهم کردند.

این دو زبان برای ایجاد برنامه‌ها و پلتفرم‌ها برای IoT (اینترنت اشیا) و سیستم‌هایی که برنامه‌ها را میزبانی می‌کنند، استفاده می‌شوند. یادگیری آنها به شما این امکان را می دهد که اصول برنامه نویسی و درک بهتر زبان های دیگر را کسب کنید.

در مقابل#

توسط مایکروسافت برای افزایش سرعت زبان C (به عنو آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ان رقیب جاوا)، در چارچوب دات نت این شرکت گنجانده شد و برای توسعه بازی های ویدیویی، برنامه نویسی سمت سرور و برنامه های موبایل برای ویندوز استفاده می شود. نحو آن شبیه به سی، سی پلاس و جاوا است.

به عنوان بخشی از اکوسیستم دات نت، دسترسی به کتابخانه ها و چارچوب های متعددی را که توسط مایکروسافت در دسترس است، فراهم می کند. علاوه بر این، برای توسعه برنامه های کاربردی برای این سیستم عامل کاملاً با ویندوز ادغام شده است.

PHP

PHP که در اواسط دهه 1990 توسعه یافت، یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که برای توسعه وب سایت های پویا و تعاملی در نظر گرفته شده است. این زبان که توسط بسیاری از توسعه دهندگان در سراسر جهان استفاده می شود، از جامعه بزرگی بهره می برد که نرم افزارها و چارچوب های رایگانی را تولید کر آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ده اند که استفاده از این زبان را آسان تر می کند.

تصویری که به زبان برنامه نویسی معروف PHP اشاره دارد

Rubaitul Azad در Unsplash. تصویری که به زبان برنامه نویسی معروف PHP اشاره دارد

برای ایجاد وبلاگ ها، انجمن ها و شبکه های اجتماعی، CMS (سیستم های مدیریت محتوا)، پلت فرم های تجارت الکترونیک و برنامه های کاربردی وب بسیار سریعتر و انعطاف پذیرتر است. برای مثال ویکی‌پدیا با PHP برنامه‌ریزی شده بود.

برو

این برنامه که در سال 2009 توسط گوگل ایجاد شد و Golang نیز نامیده م آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ی شود، برای ترکیب بهترین ویژگی های زبان های برنامه نویسی مختلف طراحی شده است و برای ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است. گوگل می گوید Go ترکیبی است که کارایی بالای C/C++، سادگی و سهولت استفاده از پایتون و مدیریت کارآمد جاوا را ارائه می دهد.

برای توسعه سیستم هایی مانند برنامه های کاربردی س Programming training for teenagers رور/وب، میان افزارها و پایگاه های داده استفاده می شود و همچنین پشتیبانی می شود