ment همچنین به تعامل بسیار بیشتری نسبت شروع برنامه نویسی برای کودکان به سایر زبان‌های برنامه‌نویسی دسترسی می‌دهد، زیرا HTML دارای عناصر تعاملی داخلی زیادی است - مانند فرم‌ها و دکمه‌ها - که تولید آن‌ها در زبان‌های دیگر می‌تواند به تلاش زیادی نیاز داشته باشد. توانایی ساختن شروع برنامه نویسی برای کودکان وب سایت خود نیز یک انگیزه عالی برای بچه ها است، زیرا آنها پیشرفت خود را در هنگام کدنویسی مشاهده می کنند.

همچنین به معنای واقعی کلمه هزاران آموزش و منبع آنلاین در دسترس شماست. SitePoint به طور منظم آموزش های مبتدی در HTML، CSS و جاوا اسکریپت دارد که معمولا برای بچه ها مناسب است.

SitePoint واقعاً هنگام یادگیری توسعه شروع برنامه نویسی برای کودکان وب از شما حمایت می کند. این مجموعه مملو از مقاله ها و آموزش ها با محتوای جدید است که همیشه ظاهر می شود. HTML مبتدی و CSS مبتدی یک مکان عالی برای مبتدیان برای شروع یادگیری در مورد HTML و CSS است، با برخی از سرگرمی های زامبی اضافه شده برای اندازه گیری خوب. و شما واقعاً این کتاب را نوشتید که اکنون به صورت رایگان در SitePoint در دسترس است و کدنویسی را از همان ابتدا با استفاده از جاوا اسکریپت آموزش می دهد - از جمله نحوه یادگیری سریع جاوا اسکریپت.

آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت

جاوا

لوگوی جاوا

جاوا یکی از محبوب ترین زبان ها در شروع برنامه نویسی برای کودکان جهان است و حجم عظیمی از نرم افزارهای سطح سازمانی را قدرت می دهد. این زبان توسط Sun Microsystems در دهه 90 توسعه داده شد و قصد داشت زبانی باشد که بتواند بر روی هر پلتفرمی که ماشین مجازی جاوا را اجرا می کند اجرا شود.

جاوا چند مانع دیگر برای ورود به شروع برنامه نویسی برای کودکان یادگیری دارد که می تواند یادگیری را برای بچه ها سخت تر کند، به خصوص بچه های کوچکتر. به عنوان مثال، باید کامپایل شود و سپس در یک ماشین مجازی اجرا شود، که همه نیاز به راه اندازی دارند. جاوا انتخاب خوبی برای کودکان خواهد بود تا یک زبان کاملاً ویژه و مبتنی بر کلاس و اصول OOP را بیاموزند - اگرچه نحو شی گرا آن برای مبتدیان ساده ترین نیست. شروع برنامه نویسی برای کودکان در واقع، در مقایسه با پایتون و روبی، درک نحو جاوا در ابتدا بسیار سخت‌تر است، بنابراین شروع زبان برای بچه‌ها سخت‌تر است و بنابراین بهترین زبان برنامه‌نویسی برای بچه‌ها نیست.

یادگیری جاوا به بچه ها فرصتی برای توسعه اپلیکیشن های موبایل و بک اند می دهد. اگر می‌خواهند با توسعه برنامه اندروید شروع کنند، این آموزش توسط J. F. DiMarizio مقدمه خوبی برای آنها خواهد بود. و هنگامی که آنها برنامه نویسی در جاوا را یاد گرفتند، رفتن به زبان هایی مانند C++، C# یا Swift که همگی از نظر نحو و سبک بسیار شبیه هستند، بسیار آسان است.

این ویدیو توسط Karthik Kosireddi یک مقدمه خوب برای یادگیری جاوا برای کودکان است.

هاسکل

لوگوی Haskell

آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت

Haskell یک زبان برنامه نویسی کاملا کاربردی شروع برنامه نویسی برای کودکان است که در دهه 90 توسعه یافت. بسیاری از مردم آن را یک زبان دشوار برای یادگیری می دانند، اما این اغلب پس از یادگیری زبان های دیگر است. سینتکس Haskell با زبان های دیگری که از رویکرد امری استفاده می کنند کاملاً متفاوت است (جایی که از دستورات برای تغییر وضعیت برنامه استفاده می شود). اما اگر این اولین زبانی بود که یک کودک یاد می گرفت، اینطور نبود.

Haskell همچنین برای یادگیری مفاهیم ریاضی شروع برنامه نویسی برای کودکان عالی است، زیرا کل زبان بر اساس توابع ریاضی است. در واقع، ویدیوی زیر نشان می‌دهد که چگونه یک معلم از آن برای آموزش موفقیت‌آمیز کدنویسی و ریاضیات به بچه‌ها در هر سنی استفاده کرد.

هاسکل یک کارت وحشی است، اما مطمئناً ز شروع برنامه نویسی برای کودکان بانی است که کاش زودتر یاد می گرفتم. این مقاله در Beanz یک مقدمه خوب برای Haskell با هدف کودکان است. اگر آن را دوست دارند، می توانند در اینجا به برنامه نویسی در Haskell بپردازند.

الهام بخش ساختمان

لوگوی رزبری پای

علاوه بر یادگیری نحوه کدنویسی، آشنا کردن بچه ها با نحوه کار کامپیوتر نیز مفید است. یک راه عالی برای انجام این کار این است که آنها را وادار کنید با چیزی مانند Raspberry Pi یا BBC Microbit بازی کنند.

یک رزبری پای

اینها میکرو کامپیوترهای جیبی هستند که شامل شروع برنامه نویسی برای کودکان دکمه‌های ورودی و حسگرها و همچنین خروجی‌های ویدئو و صدا هستند. آنها را می توان با استفاده از Scratch، JavaScript یا Python برنامه ریزی کرد و وب سایت Raspberry Pi آموزش هایی برای شروع به هر سه زبان دارد. همچنین راهنمای بسیار مفیدی برای والدین در مورد چگونگی شروع به ساخت وسایل با فناوری در خانه توسط بچه ها دارد.

آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت

هر دو سایت شامل ایده‌هایی برای پروژه‌هایی شروع برنامه نویسی برای کودکان هستند که شامل همه چیز از حسگرهای نور گرفته تا سیم‌های لیزری و ایده‌های کاربردی بازی می‌شود. یکی از این پروژه ها یک گزینه عالی است اگر فرزند شما دوست دارد دست به کار شود و چیزهایی بسازد.

گزینه دیگری برای بچه هایی که دوست دارند چیزهایی بسازند این است که برایشان آردوینو تهیه کنند، که یک کیت الکترونیک منبع باز است که می تواند برای ارتباط با انواع لوازم الکترونیکی خانگی برای ایجاد انواع پروژه های تعاملی استفاده شود.

سخنرانی TED زیر، توسط ماسیمو باندی، در مورد این است که آردوینو چگونه تخیل منبع باز است و سرشار از الهام است.

چگونه بهترین زبان برنامه نویسی را برای کودک خود انتخاب کنید

هنگامی که کودک خود را با کدنویسی آشنا کردید، بهترین کار این است که بفهمید از چه چیزی لذت می‌برد، نه اینکه او را مجبور کنید چیزی یاد بگیرد که مناسب او نیست و سپس به Start programming for kids آرامی او را به سمت گزینه مناسب هدایت کنید.

اگر بازی‌ها را دوست دارند، شاید با Minec شروع کنند