ما انکار نمی کنیم که علوم کامپیوتر برای زندگی ما ضروری است آموزش برنامه نویسی نوجوانان ، فناوری زندگی ما را بیشتر اوقات راحت می کند و در همه جا که هستید با فناوری احاطه شده اید ، از تلویزیون گرفته تا تلفن ، ماشین و دستگاه های خانه هوشمند.

و در دوران کودکی هیچ تصوری نداریم که آیا هر یک از فرزندان ما ترجیح می دهند در زمینه علوم کامپیوتر کار کنند ، اما کودکان باید اهمیت فناوری رایانه را در زندگی ما درک کنند و درک آنها از چگونگی برنامه های رایانه ای برای آنها مفید خواهد بود. کار می کند و کد چیست و چگونه کار می کند ، زیرا یادگیری نحوه کارکرد رایانه و کد عالی عالی است و به بچه ها کمک می کند مهارت های مهم تفکر و یادگیری را که برنامه هایی خارج از دسترس صفحه کلید دارند ، توسعه دهند.

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی فرآیند نوشتن دستورالعمل ها و دستورات برای رایانه یا هر وسیله دیگری برای هدایت آن و آگاه ساختن آن از نحوه برخورد با داده ها است تا کامپیوتر وظیفه خاصی را انجام دهد.

هر برنامه برای انجام وظایف مورد نیاز خود به مجموعه ای از کد نیاز دارد و بسیاری از دستگاه های خانگی و حتی اتومبیل های ما نیز برای کارکردن و انجام وظایف مورد نیاز به یک برنامه نیاز دارند و برای اینکه برنامه کار کند ، باید به صورت زیر نوشته شود: روشی که کامپیوتر می فهمد و این توسط زبانهای برنامه نویسی مختلفی که برای انواع مختلف برنامه های رایانه ای طراحی شده اند انجام می شود. این زبان های برنامه نویسی عمدتاً شامل HTML ، Javascript ، C و Python هستند.

کودکان معمولاً یاد می گیرند که از ابزارهای برنامه نویسی بصری و ساده استفاده کنند که به آنها امکان می دهد برنامه هایی با بلوک های از پیش ساخته شده و بلوک کد بسازند که می توانند در یک گروه قرار بگیرند ایرانیان سایبر و یک سری دستورالعمل را تشکیل دهند ، سپس کودکان معمولاً به سمت یادگیری برنامه نویسی به زبان های اسکریپت که از کلمات ، اختصارات ، اعداد و نمادها برای ایجاد دستورالعمل استفاده می کنند.

کودکان بسیار جوان می توانند اصول برنامه نویسی را حتی بدون لمس رایانه شروع کنند. یک سری بازی فرصتی را برای کودکان فراهم می کند تا اصول اولیه برنامه نویسی را بیاموزند و توالی های منطقی تفکر را ایجاد کنند که به آنها در آغاز یادگیری برنامه نویسی در رایانه کمک می کند.

چرا ما برنامه نویسی را به کودکان آموزش می دهیم؟

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان که یافتن راه حل برای یک مشکل برنامه نویسی کودکان اغلب شامل یک توالی منطقی از مراحل یا اقدامات است. این به توسعه مهارت های حل مسئله مانند پشتکار ، آزمون و خطا ، درک علت و نتیجه ، استدلال تحلیلی و مهارت های استدلال کمک می کند ، علاوه بر این به مهارت های ریاضی و زبان. این مهارت همچنین در کودکان مهارت تفکر خلاق و پیگیری ایده ها و راه حل های ابتکاری را رشد می دهد.