گزینه های زیادی وجود دارد، اما برخی زبان های برنامه نویسی کودکان ممکن است برای فرزند شما مناسب تر از بقیه باشند. برخی از آنها برای بازی هستند - و برخی به راحتی برای مبتدیان ارائه می شوند. بقیه زبان‌های پیچیده مبتنی بر متن هستند که بهتر است برای برنامه‌نویسان نوجوان تا حدودی آگاه باقی بمانند.

درک این زبان ها به شما کمک می کند تصمیم درستی بگیرید، اما دانستن فرزندتان، علایق و نحوه استفاده از مهارت های کدنویسی به شما کمک می کند تا تصمیم درستی بگیرید. برنامه نویسی به یک مهارت ضروری برای همه افراد در دنیای امروز تبدیل شده است، به ویژه برای نسل جوان. شروع زودهنگام برنامه نویسی باعث می شود که کودکان مطمئن شوند که در آینده از همسالان خود که مزیت یادگیری کدنویسی را در سنین پایین از دست داده اند، جلوتر هستند.

معرفی خراش پایتون جاوا یاقوت زبان های برنامه نویسی کودکان سرخ C++ سریع لوا آلیس نتیجه معرفی

یادگیری کد نویسی گاهی اوقات می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص برای بچه هایی که تازه شروع کرده اند. خوشبختانه، زبان های برنامه نویسی خاصی برای هر سطح مهارت و تجربه وجود دارد. از آنجایی که زبان های برنامه نویسی زیادی برای یادگیری کودکان وجود دارد، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک بهترین است، چالش برانگیز می شود.

ما فهرستی از برخی از سرگرم کننده ترین، مفیدترین و حتی چالش برانگیزترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان ارائه کرده ایم. اینها را می توان با انتخاب یک پلتفرم مناسب که کلاس های کدنویسی آنلاین برای بچه ها را فراهم می کند، به سرعت یاد گرفت.

8 زبان برنامه نویسی برتر برای کودکان عبارتند از Scratch، Python، Java، Ruby، C++، Swift، Lua، Alice.بهترین کلاس آنلاین برنامه نویسی برای زبان های برنامه نویسی کودکان بچه ها

خراش

Scratch یک زبان برنامه نویسی تعاملی با کشیدن و رها کردن ایرانیان سایبر است که به کاربران امکان ساخت انیمیشن و بازی را می دهد. این برای مبتدیان عالی است، زیرا به آنها کمک می کند تا منطق برنامه نویسی را بدون هیچ دانش قبلی درک کنند. سپس یادگیری به دست آمده در Scratch می تواند برای زبان های برنامه نویسی واقعی اعمال شود.

این یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است که روی یک رابط بصری کار می کند. بهترین بخش در مورد اسکرچ این است که همراه با آموزش های ویدیویی است که به بچه ها کمک می کند برنامه نویسی را یاد بگیرند.

مزایا: برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، رابط کاربری آسان و مناسب برای کودکان، پشتیبانی از آموزش های مبتدی.معایب: بیشتر برای مبتدیان مناسب است، به بچه ها در یادگیری برنامه نویسی واقعی کمک نمی کند

پایتون

پایتون یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی زبان های برنامه نویسی کودکان است که بچه ها می توانند یاد بگیرند. برای شروع فقط به چند خط کد نیاز دارد و درک آن حتی برای مبتدیان بسیار آسان است. پایتون در بسیاری از زمینه های پیشرفته مانند امنیت سایبری، هوش مصنوعی، علم داده و توسعه وب استفاده می شود.

این چندکاره ترین زبان برنامه نویسی است که برای ایجاد پروژه های محاسباتی عددی و علمی استفاده می شود. بسیاری از قابلیت های رایجی که برنامه نویسان به آن نیاز دارند در حال حاضر تعبیه شده اند، که این زبان را به یک زبان عالی برای یادگیری کودکان تبدیل می کند.

پایتون برای چه مواردی استفاده می شود؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که به دلیل نحو برنامه نویسی ساده، خوانایی کد و دستورات مشابه انگلیسی محبوبیت دارد. اغلب برای ساخت وب سایت و نرم افزار استفاده می شود.

مزایا: نحو غیر پیچیده، زبان برنامه نویسی همه کاره، قابلیت زبان های برنامه نویسی کودکان های از پیش ساخته شده، جامعه آنلاین بزرگ و پشتیبانی کننده. معایب: از توسعه اپلیکیشن موبایل، محدودیت سرعت پشتیبانی نمی کند

جاوا