برنامه های زیر GoldieBlox: Adventures در برنامه نویسی کودکان خط کدگذاری تفاوتی ندارند. همه آنها بازی های ماجراجویی متنوع، دارای قدرت زنانه و متمرکز بر STEM هستند که مفاهیم و اصول کدنویسی را از طریق پازل ها و چالش های مربوط به داستان آموزش می دهند.

برای مثال، داستان The Rocket Cupcake Co. آنها از بازیکنان می‌خواهد که برای تحویل کیک‌ها در سراسر شهر سفر کنند. بازیکنان باید مسیرهای خود را با استفاده از بلوک های کد بصری برنامه ریزی کنند. این برنامه برای سنین 7 سال به بالا توصیه می‌شود، این برنامه بیش از 20 سطح حالت ماجراجویی چالش‌برانگیز و حالت Sandbox بی‌پایان را ارائه می‌دهد - یک امتیاز مثبت برای ارزش پخش مجدد!

خراشجونیور

ScratchJr که به طور خاص برای کودکان برنامه نویسی کودکان 5 تا 7 ساله طراحی شده است. یک ویرایشگر برنامه‌نویسی بصری است که به بچه‌ها اجازه می‌دهد داستان‌ها، بازی‌ها و انیمیشن‌های تعاملی خود را با استفاده از زبان مبتنی بر بلوک، Scratch ایجاد کنند.

برخلاف اکثر برنامه های موجود در این لیست، ScratchJr. از بازی یا پازل برای آموزش کدنویسی به بچه ها استفاده نمی کند. در عوض ابزارها و بوم نقاشی را فراهم می کند که بچه ها می توانند از آن برای آزمایش کامل و کشف قابلیت های کدنویسی استفاده کنند. خلاقیت و شخصیت به شدت تشویق می شود زیرا بچه ها از ScratchJr استفاده می کنند. برای ساخت، تعریف و طراحی پروژه های خود.

(بررسی عمیق ما از ScratchJr. را اینجا بخوانید!)کد نویسی SpriteBox

و آخرین، اما مطمئناً کم اهمیت ترین، SpriteBox Coding است. SpriteBox Coding یکی دیگر از بازی‌های ماجراجویی سرگرم‌کننده که با برنامه‌نویس‌هایی که برای اولین بار طراحی شده‌اند، دارای گرافیک زیبا و پازل‌های چالش برانگیز است که نوید ساعت‌ها سرگرمی را می‌دهد. این برنامه در واقع قصد دارد نحوه کدنویسی کودکان را در برنامه نویسی کودکان حین پیشرفت در بازی تغییر دهد.

کاربران با بلوک های کدگذاری (به نام آیکون ها) شروع به حل پازل های مختلف کدنویسی می کنند. با گذشت زمان، آیکون ها با دستورات متنی واقعی جایگزین می شوند. این به بازیکنان اجازه می دهد تا برنامه نویسی بصری و متنی را تجربه کنند. کودکان با توالی، پارامترها، حلقه‌ها، حلقه‌های تودرتو، رویه‌ها و سایر مفاهیم کدگذاری مشابه با جمع‌آوری ستاره‌ها و حرکت در دنیای دوبعدی آشنا می‌شوند.

SpriteBox Coding در هر دو دستگاه iOS و Android در دسترس است. با این حال، تفاوت جزئی بین نسخه ها وجود دارد. کاربران iOS سینتکس کدنویسی Swift را یاد خواهند گرفت. برای برنامه اندروید، کاربران جاوا را یاد می گیرند.

نتیجه

به طور کلی، نکته دشوار آموزش به بچه برنامه نویسی کودکان ها این است که شما باید علاقه آنها را جلب کرده و تضمین کنید. وقتی دیگر چیزی را شایسته وقت و توجه خود ندانند، درس از دست می‌رود. و ایجاد مجدد این تمایل به یادگیری می تواند بسیار بسیار دشوار باشد. آموزش کدنویسی برای بچه ها فرقی نمی کند.

در اینجا خلاصه ای از وب سایت های کدنویسی برتر ما برای کودکان آمده است:CodaKid خراش بچه ها 4 کد نویسی قطعی آکادمی خان UCode: آکادمی برنامه نویسی مبارزه با کد کد آکادمی MIT App Inventor فضای کدگذاری mBlockکد هیولا کد نویسی Kidlo بلوکی CodeWizardsHQ freeCodeCamp.org استنسیل کد HS جزیره جعبه زمین های بازی سوئیفت بار-ربات کد پذیر

هاپسکاچ LightBot SoloLearn: کدنویسی برنامه نویسی کودکان را یاد بگیرید آکادمی CodeSpark هاپستر کد نویسی سافاری برای کودکان CodeKarts گلدی بلوکس اسکرچ جونیور کد نویسی SpriteBox

خوشبختانه، همه وب‌سایت‌های برنامه‌نویسی برای کودکان و برنامه‌هایی که در اینجا فهرست کرده‌ایم این را درک می‌کنند. آن‌ها موفق شده‌اند از تعداد بی‌شماری از عناصر مختلف استفاده کنند - مانند برنامه‌نویسی برنامه نویسی کودکان مبتنی بر بلوک، جلوه‌های بصری فرمان‌دهنده، و گرافیک‌های زیبا- تا برنامه‌نویسی برای بچه‌ها را سرگرم‌کننده و لذت‌بخش کنند. این واقعیت که بسیاری از آنها کاملاً رایگان و/یا مقرون به صرفه هستند، ضرری ندارد.